banner832
Öne Çıkanlar Milletvekili tokat attı BDP Milletvekili Sebahat Tuncel lehul mülk utanç önergesi yaşar nuri

GENELKURMAY YALANLADI...

Taraf gazetesi yeni bir iddiada bulundu. Ele geçirildiği iddia edilen raporda Genelkurmay’ın açıklamalarının aksi iddialar yeraldı. Pilot Yüzbaşı ise, öfke kustu.

GENELKURMAY YALANLADI...

 Genelkurmay Başkanlığı, Taraf ’ta önceki gün yayımlanan “Bombalanacak hedefler, İkinci Hava Taktik Komutanlığı tarafından Hava Kuvvetleri’ne 18 kez yanlış verildi, hedefleri vurmaya giden jetler, dağı taşı bombalayarak üslerine geri döndü” haberi üzerine bir açıklama yapmıştı.

Yapılan açıklamada, hedeflerin başarıyla vurulduğu, habere ilişkin listenin taslak olduğu, “sansasyon yaratmak amacıyla, hiçbir araştırma yapılmadan, sadece ele geçirilen taslak bir çalışmaya dayanarak kamuoyuna aktarıldığını” iddia edildi.
Operasyonun ardından göreve giden pilotların hazırladığı raporlara ulaşıldı.
Raporda Genelkurmay’ın açıklamalarının aksi iddialar olduğu tespit edildi.
Raporda koordinatların hatalı verildiği, yanlış adreslerin bombalandığı açıkça belirtiliyor.
Operasyonun ardından 30 Ekim 2011 tarihinde olayla ilgili rapor hazırlandı.
Raporu, Yüzbaşı Ümit Taşdemir, Üsteğmen Yunus Aladaş, Üsteğmen Abdullah Kural, Yüzbaşı Ülfet Ongun, Üsteğmen Kürşad Harmancı, Kurmay Yüzbaşı Mustafa Turan, Üsteğmen Tolga Sezer ve Yüzbaşı Ali Halis Çelik hazırladı.
Raporun en dikkat çeken kısmı 14. maddesi. “Görülen aksaklıklar” başlığıyla verilen bölümde, pilotlar kendilerine yanlış koordinat verildiğini üslerine rapor olarak bildiriyorlar.
“İKİORKOM’dan gönderilen Grid Koordinatlar ile Coğrafi koordinatlar arasında tutarsızlık bulunduğu, örnek olarak mesajdaki bir numaralı hedefe ait olan 38 SMG 73504-15532 Grid koordinatın, coğrafi koordinata 3712. 037K-4419.670D olarak çevrilerek verildiğini, ancak İKİBHHM ve 171’inci Jet Filo Komutanlığı tarafından yapılan incelemede doğru koordinatın 3711.115-4442.090D 8215 feet olarak tespit edildiğini, bu durumun kritik zamanlı görev planlarını olumsuz yönde etkilediği ve zaman kaybına sebep olduğu.”
Olayla ilgili Eyyüp Atlıhan’ın da bilgisine başvuruldu. Atlıhan açıklamasında, “gazetede çıkan mesajın kendisine ait olmadığını” iddia etti.
Kendisinin sadece grid koordinatları gönderdiğini, koordinat sayısının 20 değil 26 olduğunu, gazetede çıkan yanlış coğrafi koordinatların sonradan başkaları tarafından ilave edildiğini” ifadesinde belirtti.
Atlıhan ifadesinde ayrıca, evrakın acil olmasından dolayı, “harekat yıldırım” koduyla öncelikle, grid koordinat ile hazırlanıp komuta katına imzalatıldığını, ardından mesajı çektiğini, belgede ıslak imzalı bir şekilde sadece grid koordinatların olduğunu, coğrafi koordinatlar bulunmadığını söyledi.
Savcılık ifadesinin ardından bilgisayarların “outlook” dökümü Kara Kuvvetleri’nden savcılığa ulaştırıldı. Bilgisayarların gelmesi üzerine belgenin gerçek olduğu, mesajın Yüzbaşı Atlıhan tarafından gönderildiği ve koordinatların grid ve coğrafi olarak gönderildiği ortaya çıktı.
Bu bilgi üzerine Atlıhan olayı hatırladığını belirtip, mesajın kendisi tarafından gönderildiğini kabul etti ve şu şekilde ifade verdi: “İşlemin hızlanması için mesajın elektronik kopyasını (Taraf ’ta çıkan hatalı coğrafi koordinat bulunan belgeleri) 2’nci Hava Kuvvetleri (Diyarbakır) Harekat Başkanlığı’ndaki bir kurmay albay adına “outlook”tan gönderdim. Ancak coğrafi koordinat kısmını dikkate almamalarını grid koordinat kısmının doğru olduğunu telefon ile 2’nci Hava Kuvvetleri’nde kim olduğunu hatırlamadığım bir yüzbaşıya bildirdim. Bilahare doğru coğrafi koordinatlı sureti göndereceğini belirttim. Bir saat sonra da gönderdim.”

tncyhaber

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.