banner832
Öne Çıkanlar Milletvekili tokat attı PKK CHP BDP Milletvekili Sebahat Tuncel AK Parti

BAŞBAKAN'A ŞOK SORU!

“Sahte imzayla belge üretilerek, TRT bünyesinde 454 bin 462 TL tutarında yolsuzluk yapılmasına ortam hazırlandığı iddiaları doğru mudur?”

BAŞBAKAN'A ŞOK SORU!

 CHP Genel Başkan Yardımcısı Sezgin Tanrıkulu, Mustafa Aşçı’nın "Türkiye Rant Televizyonu" adlı kitabına işaret ederek Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a, “Sahte imzayla belge üretilerek, TRT bünyesinde 454 bin 462 TL tutarında yolsuzluk yapılmasına ortam hazırlandığı iddiaları doğru mudur?” diye sordu.

Tanrıkulu, Başbakan’ın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığına sunduğu soru önergesinde, “Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, TRT’nin, eski çalışanlarından Mustafa Aşçı’nın TRT'deki yolsuzlukları açıkladığı ‘Türkiye Rant Televizyonu’ adlı kitabında yer alan TRT’deki yolsuzluklara ilişkin olarak kaleme aldığı konuyla ilgili olarak, yolsuzluklar için üç aşamalı hazırlık yapılmış mıdır?” diyerek şöyle dedi:

“İlk aşamada çok sayıda taşeron işçi, evrak işleriyle görevlendirilmiş midir?

İkinci aşamada, evrak üzerinde denetimin gevşekleştirilmesi için evrak hareketlerini kontrol eden Bütçe Kontrol Müdürlüğü'ne bağlı prodüksiyon biriminin 28 Şubat 2011'de görevine son verildiği iddiası doğru mudur?

Üçüncü aşamada ise sahte imzayla belge üretilerek, TRT bünyesinde 454 bin 462 TL tutarında yolsuzluk yapılmasına ortam hazırlandığı iddiaları doğru mudur?
TRT Müzik kanalı, hangi reklam şirketlerine 4 Mart 2011, 21 Nisan 2011, 3 Ağustos 2011 tarihlerinde ne kadarlık ödemede bulunmuştur?

TRT'nin söz konusu reklam şirketine 301 bin liralık son ödemesinde evrakların yetkisiz taşeron işçilerin tarafından taşındığı, taşeron işçilerin olayda bir nevi maşa olarak kullanıldığı doğru mudur?

Ayrıca taklit imzayla yolsuzluğun gerçekleştirildiği, para miktarının Ziraat Bankası Ortaköy Şube çalışanlarından biri tarafından şüpheli bulunarak Muhasebeden Sorumlu Televizyon Müdür Yardımcısı Hüseyin Başusta'ya haber verildiği ardından ödemeye ilişkin imzaların sahte olduğunun ortaya çıktığı doğru mudur?
301 bin TL tutarındaki ödeme emrini hangi TRT yetkilileri imzalamıştır?

Ödeme talimatındaki, belgesindeki imzalar kime aittir?

2010 yılında TRT Yönetimi tarafından bir genelge yayınlanarak, taşeron işçilerin evrak işlerinde kullanılmasının yasaklanmasına karşın bu yasağa uyulmamasının ve TRT kurumunun zarara uğratılmasına davetiye çıkartılmasının sorumluları kimlerdir?

3 Ağustos 2013 tarihinde yapılan son ödemenin TRT’ye iade edilmesine rağmen toplam 152 bin 647 TL tutarındaki diğer ödemelerin halen tahsil edilmemesinin sebebi nedir? Bu tutarlar ne zaman tahsil edilecektir?” ANKA

yuzdeyuzhaber

Yükleniyor...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.