banner832
Öne Çıkanlar Milletvekili tokat attı BDP Milletvekili Sebahat Tuncel hastalık bir definedir MHP İzmir

"KUL HAKKI NAMAZDAN ONEMLIDIR"

İhsan Eliaçık hoca, " Namaz beş vakittir diye birşey yok. En az iki en fazla yedi vakit arasında istediğiniz kadar kılabilirsiniz. Ama şunu unutmayın; kıldığınız namazlar sizi kurtarmaz" dedi.

Bana Dinden Bahset programında Salat kavramına değinen ve Kur'an'da sadece üç vakitten bahsedildiğini kaydeden Eliaçık hoca, " Salat kavramı Kuran'da yardımlaşmayı ve destekleşmeyi ifade eder. Kur'an'ın bel kemiği cümle şudur: Onlar Salat'ı ikame eder ve zekatı verirler. Bu klasik anlayışta, 'Onlar beş vakit namazı kılarlar ve kırkta bir zekatı da verirler' şeklinde algılanmış ve şu anda hocalar da hep böyle söylüyor. Halbuki burada maksat beş vakit namaz ve kırkta bir zekat değildir. 'Onlar salatı ikame eder ve zekatı verirler' cümlesi sık sık geçer iki üç sayfada bir. Onlar yardımlaşmayı, dayanışmayı ve destekleşmeyi ayağa kaldırır, uygular ve ihtiyaçtan fazlasını da verirler. Zekat, ihtiyaçtan fazla olan şeyi vermek demektir. Zekat malı fazla olan demektir. Kur'an'ın ilkesi bu. Siz bunu tutup 'Onlar beş vakıt namaz kılar ve kırkta bir zekat verirler' dediğiniz zaman ne oluyor? Bu sure mahvoluyor" dedi.


NAMAZLARINIZ SİZİ KURTARMAYACAK!
Kur'an'da ritüel anlamında namazdan sadece on yerde bahsedildiğini vurgulayan Eliaçık hoca, " Namaz'dan başka bir yerde bahsediyor. Kur'an'da Salat kelimesi ona yakın yerde güneş ile, ay ile, gece ile gündüz ile beraber kullanılıyor. Bunlarla ritüel anlamında namaz kastediliyor. Namaz vardır. Ağlayarak yere yatmaktan, secde etmekten bahseder kitap, bunlar vardır. Salat 120 yerde ise yardımlaşma, dayanışma ve destekleşme anlamındadır. Sahabe sabah toplanıyordu, Allah'tan destek istiyorlardı, iki rekat namaz kılıyorlardı, arkasından birbirileri ile konuşuyorlardı sonra o moral ve destekle günlük rutin işlerini yapıyorlardı. Hava kararırken tekrar toplanır, iki rekat namaz kılar, herkes ihtiyaç fazlasını bölüşür ve paylaşırdı. Kuran'ın belkemiği ayeti böyle uyguluyorlardı. Peygamberimiz Mekke'de sabah ve akşam namaz kılmıştır. Medine'de Cuma için öğlenleri de toplanılmış ve burada da kılmıştır, üç olmuştur. Bazen aralarda da sık sık her hüzünlü ve sevinçli anında da secde etmiştir. Bu sonraki yıllarda ikindi vakti secde ettiği görüldüğü için 'Bu ikindi namazı', kuşluk vakti secde ettiği görüldüğü içinde 'Bu Kuşluk namazı' denerek, üç vakte eklenmiştir. Ama Mekke'de sabah ve akşam kılınıyordu. Dolayısıyla diğerleri sonraki yıllarda eklendirilerek beş oldu. Suudi Arabistan'da altı, İran'da üç, Yemen'de iki, Türkiye'de beş vakit uygulanıyor. Kur'an'da da vakit belirtilmiyor. İki vakit ile yedi vakit arasında değiştiğini görüyorsunuz. Bu iş en az iki en fazla yedi arasında değişiyor. Bu vakitler arasında istediğiniz kadar kılın. Ama şunu unutmayın ki, bunlar nüsuktur bunlar sizi kurtarmayacaktır. İsterse elli vakit kılın sizi kurtarmayacaktır. Allah'ın egosunu şişirmek için kılınmaz namaz. Böyle bir af yok. Bir işin yanlış olduğunu anlar ve bunu yapmazsan o afolmuş demektir. Yaptığınız kötü iş hele hele kul hakkıysa yandınız. Onu mazluma soracaktır Allah. Onunla helalleş demiştir. Dolayısıyla kıldığınız namazlar kul hakkını kurtarmaz. Kul hakkı namazdan, hactan, herşeyden önemlidir" şeklinde konuştu.


yuzdeyuzhaber

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
vatandaş 2 yıl önce

Süpersin hocam

Avatar
Ehl-i Sünnet vel Cemaat 2 yıl önce

Namaz beş vakittir=dinimizislam.com

Sual: Namaz beş vakit değil mi? Niye üç veya altı vakit diyenler çıkıyor?
CEVAP
Peygamber efendimiz bize namazın beş vakit olduğunu bildirdi. Senelerce beş vakit kıldı. Artık başka delil aramak gerekmez. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Namaz, müminlere belli vakitlerde farz kılındı.) [Nisa 103]

Nisa suresinin 103. âyetinde, (Namaz, belli vakitlerde farz kılındı) buyurulup, ayrıca, beş vaktin hepsi de diğer âyetlerde bildirildiği halde, “Beş vakit namaz” ifadesinin geçmeyişi, kutuplarda ve buralara yakın yerlerde, beş vaktin tamamının teayyün etmemesindendir. (Nimet-i İslam)

İsra suresinin, (Güneşin kayması anından, gecenin kararmasına kadar ve sabah vakti namaz kıl) mealindeki 78. âyet-i kerimenin aslında geçen, (Dülûk-üş şems) öğle ve ikindi, (Gasak-ıl leyl) akşam ve yatsı namazı, (Fecr) de sabah namazıdır. (Beydavi)

Kaf suresinin, (Güneşin doğuşundan ve batışından önce ve gece Rabbini tesbih et) mealindeki 39. ve 40. âyet-i kerimesindeki, güneşin doğuşundan önceki sabah namazı, güneşin batışından önceki öğle ve ikindi namazı, geceki de akşam ve yatsı namazıdır. (Beydavi)

İbni Abbas hazretleri, (Kur’an-ı kerimde beş vakit namazı bildiren âyet hangisi) diye sual edildiğinde, şu mealdeki âyet-i kerimeyi okudu:
(Akşama girerken, sabaha ererken, gündüzün sonunda ve öğle vaktinde Allah’ı tenzih edin!) [Rum 17,18]

(Akşama girerken)den maksat, akşam ve yatsı namazı, (sabaha ererken)deki sabah namazı, gündüzün sonundaki, ikindi namazı, öğledeki de, öğle namazıdır. (Celaleyn)

Nur suresinin 58. âyet-i kerimesinde, (salât-ı fecr = sabah namazı) ve (salât-ı işâ = yatsı namazı) ifadesi açıkça geçmektedir.

Peygamber efendimiz, Bekara suresindeki, (Namazları ve vusta namazını kılın) mealindeki 238. âyet-i kerimeyi açıklarken, (Vusta namazı ikindi namazıdır) buyurdu. (İ. Ahmed)

Bu âyet-i kerimede, (Namazları ve orta namazı [ikindi namazını] kılın) buyuruluyor. Arabi gramere göre, namazlar [salevat] denince, ikiden fazla namaz anlaşılır. Çünkü iki namaz demek için, salevat [namazlar] değil, salâteyn [iki namaz] denilir. Vusta [orta] namaz ikindi namazı olduğuna göre, ikindi hariç, öteki namazların sayısı iki olamaz, ikiden fazla olması gerekir. Üç de olamaz; çünkü VUSTA NAMAZI hariç 4,6 gibi çift sayılı olmalı ki, orta namaz [ikindi namazı] tam ortada olabilsin. Yani ortadaki namaz ikindi olduğuna göre, ondan önce iki namaz, ondan sonra da iki namaz bulunduğu meydana çıkar. Diğer âyetlerdeki namaz vakitleri de dikkate alınınca, namaz vakitlerinin beş olduğunda hiç şüphe kalmaz.

(Gündüzün iki tarafında, gecenin de yakın saatlerinde namaz kıl. Çünkü güzellikler kötülükleri [günahları] giderir. Bu, iyi düşünenlere bir öğüttür.) [Hud 114]

Gündüzün iki tarafındaki namazlar sabah, öğle, ikindi; gecenin yakın saatlerindeki namazlar da akşam ve yatsı namazlarıdır. (Medârik)

Burada Hasenat = Güzelliklerden murat beş vakit namazdır. (Medârik, Beydavi)

Kitap ve Sünnet’ten sonraki delil İcma’dır. Peygamber efendimiz, Eshab-ı kiram ve onlardan sonra bugüne kadar gelen bütün âlimler, beş vakit namaz kılmış, bu hususta kesin bir icma hâsıl olmuştur.

İslam âlimleri de, beş vakit namazın nasıl kılınacağını kitaplara yazmışlar, böylece Kıyas-ı fukaha ile de namazın beş vakit olduğu sabit olmuştur.

Avatar
Hakkı koçal 2 yıl önce

Evet kul hakkı ile huzuruma gelmeyin diyor allahu teala fakat namaz da üç vakit demiyor böyle kafana geleni konuşupta inananların kafasını bulandırma

Avatar
fevzi gerçek 2 yıl önce

5 demiyor

Avatar
Cem Kaan @vatandaş 2 yıl önce

tabi nefsimize hoş geliyor bu laflar hocam.benim anlamadığım yıllardır neden böyle devam etmiş peki.apaçık hak olan dinin uygulamalarıda apaçık olmamalı mı

Avatar
vatandaş 2 yıl önce

peki miraç yok mu? peygamberin hadisleri uygulamaları yok mu? kuran'ı açıklamak için gönderilen peygamberin sünnetleri yok mu? hocanın dediği peygamberin namazı 2, 3 vakitte kıldığı dönem miraç öncesi dönemdir. miraçtan sonra 5 vakit farz kılınmıştır. salat yardımlaşma ve dayanışma demektir. doğru bir noktaya değinirken diğer doğruları görmezden gelmek yakışmaz. aslolan kuran ancak eğer sadece kuran yeterli olsaydı onu açıklamak için bir peygamber gönderilmezdi.

Avatar
ABDULSELAM 2 yıl önce

Günümüzde kul hakkı yerine en çok Allah ın hakkı yeniyor. Kul hakkı yenmesini istemiyorsan önce kul olarak Allahın hakkını koruman gerekir. Allah'ın hakkını onun istediği şekilde korursan otomatikmen kul un hakkı nı da korursun.