ELİAÇIK: FİRAVUNLUK SİSTEMİ AYNEN DEVAM EDİYOR

İhsan Eliaçık hoca, geçmişte Firavunların halkı kandırdığı yöntemlerin günümüzde de varolduğunu belirterek, " Geçmişte çeşitli sihirbazlık yöntemleri ile halk itaat etmeye zorlanıyordu. Günümüzde ise birileri atom bombasını keşfetti ve sonra da dünyanın egemen gücü oldu. Firavunluk sistemi yok olmadı devam ediyor" dedi.

25 Eylül 2013 Çarşamba 13:40
ELİAÇIK: FİRAVUNLUK SİSTEMİ AYNEN DEVAM EDİYOR

 Eliaçık hoca, Hazreti Musa ve firavun arasındaki mücadelenin günümüz dünyasında çok iyi irdelenmesi ve anlaşılması gerektiğini vurgulayarak, "Firavunluk sistemi sona ermiş değil. Aynen devam ediyor" dedi. O dönemin tefsirini çarpıcı detaylarla anlatan ve klasik tefsirlerin aksine yaşananların sadece bilgi ışığında gerçekleştiğini belirten Eliaçık hoca, şunları söyledi: " Hazreti Musa, Firavunun yerine geçmesi için bizzat onun sarayında yetiştirildi. Bir sürü dil biliyordu. Yönetim bilgisine sahipti. Askerlik bilgisine sahipti. Ancak Musa aleyhisselam içinden çıktığı saraya isyan ederek, halkın safına geçti. Halkı etrafına topladı ve firavunluğa karşı kıyam etti. Kıyam edince de toplanacaklar ve Mısır'dan çıkacaklardı. Mısır'dan çıkış için suların çekilme zamanı diye bir dönem vardı.

Yani yaz aylarına denk gelince ırmak suları çekiliyor, ortaya kara yolu çıkıyordu. Musa'da çıkışı buna denk getirdi ve çıkışı çok önceden planladı. Mısır'dan çıkış tam 3 ay sürdü. Gruplar halinde ülkeyi terkettiler en son grup çıkarken farketti firavun onları. Ardından peşlerine düştü ve takip etti. Bu esnada her iki taraftan da ölenler oldu. Firavun'un atı da tökezledi ve düştüğü suda boğularak öldü. Ancak ordusu değil. Kendisi suda boğuldu. Önemli olan Firavun'un ölmesidir. O ölünce kalan askerlerin zaten bir önemi yoktur. Dolayısıyla geride kalanlar oldu. Bu da bize gösteriyor ki Firavunluk sistemi yine devam etti ve etmekte."



MUSA'NIN YAPTIĞI KARŞISINDA TÜKENİYORLAR...
Bu anlatı ile Kuran'ın bir gün Firavunluk sisteminin, Mekke'deki müşriklerin düzeninin günümüze uyarlayacak olursak da zalimlerinin, sömürü düzenlerinin mutlaka yok olacağına dikkat çekildiğini kaydeden Eliaçık hoca, " Hazreti Musa, 10 yıl Mısır'ın dışında bu Firavun rejiminin nasıl ayakta durduğunu çözmeye çalıştı. İki denizin birleştiği yerde adamlara sorup durdu bu düzen nasıl işliyor diye. Firavunun sihirbazları vardı. Bunlar elde ettikleri özellikle kimya bilgisi ile halkı tehdit ediyor, korkutuyor ve kendilerine itaat ettiriyorlardı. Asayılan yapıyorlar. Halka da 'Sizi de böcek yaparız' diyorlardı. Halkta korkup boyun eğiyordu. Tıpkı bugünkü gibi 'Atom bombası var. Bunu üzerinize atarız ve hepinizi öldürürüz, itaat edin' demek gibi. Bugünkü karşılığı budur. Bilimadamları atom bombasının bilgisine ulaştı ve bunu pentagona verdi, o da bunu insanların üzerine kullandı ve dünyanın lideri oldu. Firavun da böyleydi. Kendi zamanında o sihirbazlık bilgilerini halkın aleyhine kullanıyordu. Milletin gözünü boyuyorlardı. Musa da onların içinden çıktığı için 'Ben bunlara göstereceğim' dedi. Sihirbazları deşifre etmek için asayı yılan yapma numarasını öğrendi. Bunun bilgisine sahip oldu ve o bilgiyle onlara karşı koydu.
Baktı ki numara şu: Klasik bilgilerde de yeralır bunlar. Bizim Kayseri'de de sucuk yapımında kullanılan bağırsaklar vardır. Bu bağırsağı alıyorlar. İçini boşaltıp kurutuyorlar ve ona bir şekil veriyorlar ve üzerini de yılan gibi boyuyorlar. Tuttuğu zaman asa gibi duruyor. İçini de civa ile dolduruyorlar. Sıcak bir yere attığın zaman hareket ediyor. Ve güya yılana dönüşüyor. Numara bu. Bunun üzerine gidip meydan okuyor. 'Siz sahtekarlarsınız' diyor. Bilgi herkese açıktır. 'Herkes araştırıp bilgiye ulaşabilir' diyor. A'llah kimseyi özel imtiyazlı yaratmamıştır' diyor. 'Aynını ben de yapacağım meydan okuyorum. Gelsinler Firavunun kendisi de gelsin aynısını bende yapacağım' diyor. Toplanıyorlar ve büyücüler numaralarını yapıyorlar. Sonra Musa'da atıyor asasını ve aynını yapıyor. Aslında Musa asasını atarken onlar onun rezil olacağını, birşey yapamayacağını sanıyor. Ancak gördükleri karşısında şok oluyorlar. Aynısını yapınca kendileri rezil oluyor, kahroluyor, tükeniyorlar. Halkın karşısında kendileri rezil oluyorlar. Bunun yarattığı etki karşısında tutunamıyorlar. Yoksa klasik tefsirlerde söylendiği gibi Musa'nın asası hepsini alıp yutmuyor."

yuzdeyuzhaber





Son Güncelleme: 25.09.2013 13:48
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

Avatar
hatice boncukçu 2013-09-25 14:14:43

ihsan eliaçık hocama teşekkür ederim.bana dinden bahset, programına devam. çünkü kur an hakikatlerini ondan öğreniyoruz.

Avatar
x 2013-09-25 14:26:53

sonra da firavun ödülü alanlar oluyor

Avatar
x 2013-09-25 14:27:04

sonra da firavun ödülü alanlar oluyor

Avatar
cengiz mızrak 2013-09-25 15:15:58

asayı bu şekilde yılan yapmayı hz. musa kendi öğrendi iddiasında bulunurken kaynağınız ne?

Avatar
hegel 2013-09-25 16:37:19

Yani siz simdi bunların din konusunda hep insanları kandığından mı bahsediyorsunuz. E ozaman A'llah dediginize göre yanaldır. Din yaalandır.. inanç tamamen savsata..

Avatar
emel parla 2013-09-25 17:04:11

bir kuran mümini olarak, eliaçık hocayı takip ediyor,bilgisinden çok yararlanıyorum. dinimizin kaynağı kuranı anlatan herkesi saygıyla dinliyorum. bana bir ayet açıklayıp ufkumu açan herkeze teşekkür ediyorum. kim hadisle başlayıp hadisle bitiriyorsa ona asla din anlatıyor diye bakmıyor itibar etmiyorum. sözlerin en güzeli allahın sözü kurandır. peygamberimiz kuran dışında hiçbirşey konuşmamış anlatmamıştır. kuranda herşey apacık anlatılmıştır,ayetle bağdaşmayan peygambere atfedilen her söz şirktir.

Avatar
ESVET ÖZER 2013-09-25 17:21:50

hocam güzel yorumladiniz da..bu asasini deni̇ze vurupta ikiye ayirma mucizesini̇ anlatmadiniz..bu bir geçişte oldu,3 ayri peryodlar halinde olmadi..gidiş 3 ay sürebi̇li̇r ama orada denzin ayrilmasi mucizesi var ve bu muci̇ze mezaci̇ değil..firavun bile görmüştü bunu..zaten o geçerken sular birleşti̇.o civalı asa yılan gibi görünen bağırsakları firavun büyücüleri kullanıyordu,ve siz budistlerin inandığı gibi yazmışsınız o deniz yorumunu..yani onlarda hz.musa'nın denizin çekildiği zamanı kolladığını ve sular çekilince gittiklerini söylüyorlar..ama kuran da böyle ifade yok..orada deniz ayrılması mucizesi var..

Avatar
huzur @cengiz mızrak 2013-09-25 19:27:16

çok doğru kaynak ?