Diğer bir eser ise Necip Fazıl'ın çevirdiği Arvasi'nin eseridir. Arvasi eserinde şöyle demiştir;
"Fazla olarak bildirelim ki yüksek nakşi yolunun fertleri ve rükunları ve şeyhleri irşad edicileri, irşada talipleri hemen hemen topyekûn Maverüannehir, Buhara, Semerkand ve HİNDİSTAN taraflarındandır.
Hacegan kolunun reisi Gucdevani zamanındaki ikinci asırda başlar. Demek ki 1240 tarihine kadar hanefi alimleri rabıta yapmamıştır (Gucdevani'nin ikinci asrı ne demektir?)
Yine bir dayanak verilmemiş fakat aynı eserde "Evliyadan bazıları vardır ki öldükten sonra daha çok yardımcı olurlar" tarzı şirk sözleri vardır. Oysa Allah "Ölülere işittiremezsin" diye buyurmuştur.
Bağdadi'nin de divanından öğreniyoruz ki, ilim için gittiği Hindistan'da çok küfür vardır. Ama o kendi tabirine göre hayat suyunu aramak için taa oralara gitmiştir.
İlginçtir Bağdadi öldükten sonra vasiyet olarak, kendi zamanında kurdurduğu tekkelerin yıkılmasını istemiştir.